Študovali techniku a dnes pripravujú veľké eventy

Vieš, kto stojí za Beániou trnavských univerzít? Miroslav Fulier a Peter Briš sú dlhoroční kamaráti a bývalí spolužiaci z vysokej školy. Teraz  fungujú pod názvom Hospitality Group. Konkurencia je síce veľká, ale ich eventy začínajú byť z roka na rok populárnejšie. 

V skratke mi povedzte chalani, čo je teda Hospitality group, na čo sa zameriava? 

Miro: V podstate to sme my dvaja. Pôvodná myšlienka bola, že budeme  robiť bary na akciách, predaj alkoholu, nealko drinkov. Až potom sa to rozšírilo a vybudovali sme firmu, ktorá robí eventy, produkciu a k bary sme doladili tak, aby sme ich mohli robiť vždy a všade.

Peťo: Začínalo sa to v podstate veľkou Beániou. Z toho sme nejako časom potrebovali spraviť bary, na tie bary sme postupne nadväzovali a potom sa ten počet eventov rozšíril. 

Študovali ste na Technickej univerzite. Prečo ste sa rozhodli ísť inou cestou? Ako ste zistili, že chcete  robiť práve toto?

Miro: No tak začiatok bola tá Beánka v roku 2013. My sme riešili Beánky od roku 2010. Ale v roku 2013 som dostal na starosti celú akciu. A už v roku 2014 sme riešili to, že ak na Beánii mal niekto bar, organizátor za to dostal nejaké peniaze a my sme tu v Trnave nedostávali nič. Mali sme tam firmu, ktorá to zastrešovala, ale nič sme dostali s tým, že oni tu mali bar. Nám to začalo prekážať, že prečo to v Bratislave takto funguje a u nás nie. Potom prišlo obdobie, kedy sa v Trnave menili primátori a podarilo sa nám vybaviť, aby sme mohli predávať alkohol prostredníctvom vlastných síl. Vďaka tomu, že sme dostali možnosť, videli reálny potenciál a budúcnosť, tak sme si spravili vlastnú firmu.

Keď môžete porovnať vaše začiatky s prítomnosťou, vidíte určitý rozdiel, čo sa týka akcií? 

Miro: Oproti začiatku sme veľmi narástli. Nie je to niečo brutálne veľké, ale už prvý rok sme mali možno dve akcie, druhý asi štyri a tretí rok nastal taký väčší bum, kedy sa konalo okolo tridsať eventov. Pridali sme Vianočné trhy v Hlohovci. Vianočné trhy v Trnave mali úspech, tak sme Santov pelech presunuli aj do Hlohovca.

Peťo: Minulý rok sme ich mali okolo osemdesiat a celkovo už máme za sebou cca 350 eventov.

Miro: Určite sme sa posunuli. Máme vlastné bary, stánky, vybavenie, autá, dodávku… O tom sme na začiatku mohli len snívať. 

Ako prebieha samotné organizovanie eventu, napríklad Beánie? 

Miro: Najskôr musí vzniknúť myšlienka a z tej myšlienky začneš vybavovať tím ľudí, s ktorými sa začne spolupracovať. Určí sa termín, zostaví sa program a kontaktujú sa kapely podľa neho. Dôležité je promo, aby ti tam niekto prišiel. Pred tým všetkým je treba zaplatiť halu, vybaviť dodávateľov, ktorí prinesú pódium, a tak podobne.  Spustí sa predaj lístkov a potom už iba samotná akcia.

Čo pre vás predstavuje najväčší stres pri organizovaní a s akými komplikáciami sa môžete stretnúť?

Peťo: Už sme dosť zabehnutí. Síce, tie prvé akcie boli všelijaké, že som nevedel, či sa dobre vyspím, stále som rozmýšľal nad tým, ako dopadnú, ťažšie sa mi zaspávalo. Teraz je to už zautomatizované, robíme to bez väčšieho stresu, takže v pohode. 

Miro: Čo sa týka komplikácií. Veľakrát nám dohodnutý personál neprišiel. Ty si na akcii, počítaš s desiatimi ľuďmi, príde päť, máš pripraviť veci do hodiny a nestíhaš. Ľudia sú v poslednej dobe veľmi nezodpovední v tejto oblasti. 

Peťo: Chcú ísť  pracovať za bar, povedia ti, že majú skúsenosti z iných eventov a nakoniec zistíš, že nevie načapovať ani pivo. 

Ktorý z eventov považujete za najviac úspešný a prečo?

Miro: To sa asi ani nedá takto vybrať, pretože všetky eventy sú skvelé. 

Peťo: Lovely Experience je veľmi príjemná akcia.  

Miro: Áno, v Trnave má úspech. Medzi tie úspešnejšie z produkcie patrí určite Beánka, lebo to celé organizujeme my, ešte s dvomi kolegami. Alebo Ples študentov. Je síce menší, ale zas je to o niečom inom.  Z produkcie, čo sa týka dodávania ľudí a menežujeme to, tak tam určite treba zaradiť Pohodu.

Peťo: Trhy sú tiež veľmi zaujímavé, keďže sme v podstate na viacerých miestach v tom istom termíne a predsa len, tá atmosféra je úplne iná. 

V čom sa líši príprava stánku na vianočných trhoch s prípravou väčšej akcie?

Miro: No, keď to raz nachystáš, celý mesiac ťaháš. Už to len udržuješ. Človek si  to môže porovnať s nejakou malou kaviarničkou alebo bufetom, kde každý deň chodíš, riešiš tovar, máš svoju prevádzku. Veľká akcia je jednorazová, nachystáš a zbalíš, všetci ti tam prídu našupu a nemáš možnosť riešiť, či ešte dokupovať tovar, musíš byť pripravený na to, že ti môže dôjsť. Jednoducho, na veľkú akciu je treba byť pripravenejší.

Peťo: A v priebehu tej jednodňovky zistíš, či sa to oplatilo. Máš rovno odozvu. Podarila sa, nepodarila…

Keď už o tom hovoríš, bola aj akcia, ktorá sa vám príliš nepodarila? 

Peťo: Niekoľko. Vieš, také tie mínusové, ktoré sme pripravovali celý mesiac a nakoniec sme boli v pluse päťdesiat eur každý. To je dosť slabé. 

 Čo vaše plány do budúcna? Ste už pomerne veľká firma, kam sa plánujete ešte posúvať?

Miro: V blízkej budúcnosti plánujeme rozšíriť Vianočné trhy do Trenčína a Nitry. To je záležitosť budúceho, respektíve tohto roku. A v ďalekej rozmýšľame nad vlastnou kaviarňou alebo barom. 

(Navštívené 627-krát, dnes 1-krát)

Autor

Žiadne komentáre

Pridaj komentár

Váš e-mail nebude zverejnený.