Leto, čo nás čaká

Ráno sa budíme o štvrtej na to, že vonku spievajú vtáky. Dozrela baza a priniesla so sebou svoju sladkú vôňu.

Ráno chodíme v mikinách, no poobede sa domov vraciame v krátkych tričkách. Trávime viac času vonku a sme šťastnejší vďaka slnku, ktoré sa na oblohe pretŕča v celej svojej kráse. Pomaly a neodkladne prichádza leto a s ním aj všetky tieto krásne veci, ale aj stáda komárov, úpaly, prepotené tričká, neznesiteľné teplo a uzatváranie známok.

Pre každého symbolizuje tento čas niečo iné.

Predškoláci už majú nachystané školské tašky. Odpočítavajú dni, kedy pôjdu do školy a každému hovoria, že hneď ako príde jeseň, začnú sa učiť písmená a čísla.

Školáci sa zase nevedia dočkať voľna a zábavy, ktorú si užijú, keď nebudú musieť robiť domáce úlohy.

A kto vie, čo maturanti. Možno ich už zobrali na ich vysnívané školy a chystajú sa celé leto oslavovať.

A dospelí…? Tí zase ani poriadne nepostrehnú, že prázdniny boli. Pôjdu na týždeň-dva k moru, ale potom sa zase vrátia do práce.

Pre mňa letné prázdniny znamenajú dlhé teplé večery, keď sedím vonku v kraťasoch a konečne je teplo bez toho, aby mi na hlavu pražilo slnko. Nad hlavou mi lietajú nočné mory a vedľa mňa sedí môj brat. Hľadíme do ohňa, ktorý sme na záhrade s ockom založili, aby sme mohli opekať. Rozmýšľam nad tým, že keď som bola dieťa, celý tento čas bol oveľa vzrušujúcejší. Vždy, keď mi rodičia dovolili zostať hore do desiatej, keď sme išli k moru, keď som sa stretla s bratrancami po dlhom čase, alebo sme išli stanovať do Karpát, prežívala som to oveľa viac a napĺňalo ma to oveľa väčším čarom ako teraz.

Viem, že rastiem a veľa vecí už nebude takých ako predtým, no prišla som na riešenie tohto problému.

Vytvorila som si SUMMER BUCKET LIST. Spísala som si  na výkres všetky veci, ktoré znejú možne aj nemožne. Potom som zobrala farby, fixky, farebné papiere, nálepky, fotky, strávila nad tým pár hodín a výsledok si prilepila na stenu.

Ako prvý bod na mojom zozname je pozrieť si všetky Barbie filmy. Mám na to dva mesiace a dve mladšie sestry, ktoré mi s plnením tohto bodu určite rady pomôžu.

Menej reálne však vidím bod, kde som si napísala, že chcem prespať na našom balkóne. Odkedy sme sa presťahovali do domu, ma tento nápad prenasleduje, no za tie tri roky sa mi ho ešte nepodarilo zrealizovať. Buď začne pršať, alebo sa v noci zobudím, nemôžem zaspať a vrátim sa do svojej izby, alebo  mi je v noci chladno a zabalím to, alebo mi nedovoľujú zaspať komáre. Povedala som si, že toto leto to opäť skúsim, ale či to vyjde, je vo hviezdach.

Môj zoznam obsahuje veľa nudných a obyčajných vecí ako: ísť na piknik, zobrať na bicykle svoju sesternicu, zjesť v noci zmrzlinu, zahrať si minigolf, dať si tetovačky, pomaľovať tričko, sledovať východ slnka, navštíviť galériu, spievať karaoke s kamarátkami, ale práve na tie sa najviac teším.

Teším sa na to, ako si zoberiem ružovú farbičku a odfajknem si prvé políčko. A potom ďalšie a ďalšie a ďalšie…

Teším sa na čaro jednoduchých vecí, vďaka ktorým zažijem nádherné leto.

Mám veľa nápadov a nie som si istá, či sa mi podarí všetky ich zrealizovať, ale ak ťa tento nápad oslovil, tu je pár mojich ďalších bodov, ktorými sa môžeš inšpirovať pri tvorbe tvojho SUMMER BUCKET LISTu

• Barbie maratón
  • Deň bez mobilu
  • Upiecť estetický koláč
  • Filmový večer na záhrade
  • ZOO
  • Piknik
  • Ísť formálne oblečená s kamarátmi do kina
  • Namaľovať obraz
  • Bowling
  • Naučiť sa niečo nové
  • Tancovať v daždi
  • Večer stolových hier
  • Obliecť sa ako Disney princezné z oblečenia, čo máme doma
  • Urobiť rodičom raňajky do postele
  • Pokresliť chodník kriedami
  • Natrhať kyticu kvetov a vysušiť ju