Riaditeľ prevádzky U Právnika: „Ideme plnou parou vpred.”

Michal Osrožlík  je riaditeľom pomerne mladého podniku U Právnika.  Nájdeme ho hneď oproti Právnickej fakulte, na adrese Rázusova 5 v Trnave. Michal v rozhovore približuje, ako dokáže prežiť gastro podnik aj počas súčasnej pandémie vírusu Covid-19.

Kde vznikla prvotná myšlienka? Aké miesto ste tu chceli vytvoriť?

Prvotná myšlienka vznikla už priamo u investora a to, že tu máme teraz reštauráciu a pub je v podstate  jeho idea. Chcel tu mať miesto, kde sa ľudia budú radi stretávať, oddýchnu si, najedia sa, dajú kávu.  A celkovo sme si všetci priali vytvoriť pekné miesto, kde sa každý bude cítiť dobre.

Popíš mi, čo sa tu udialo za posedné týždne.

Momentálne sme začali druhú vlnu a opäť bojujeme. Bohužiaľ, pandémia nás teraz dostala do takej situácie, kedy sme sa museli rozlúčiť s brigádnikmi a dohodármi. Ale samozrejme, majú ešte šancu. Šancu by mal dostať každý človek bez ohľadu na postavenie, pohlavie, rasu alebo orientáciu, ak skutočne chce. Zaručiť, kedy opäť dať možnosť brigádnikom, je diskutabilné v tejto situácii. Verím v to, že čím skôr príde moment, kedy otvoríme svoje brány pre ľudí a aj brigádnikov.  Taká väčšia vec, ktorú sme spustili, je pizza. Nikto z nás toto neočakával, zrazu to prišlo a snažíme sa do toho dať maximum.  Zostali sme stále aktívni, hlásime obedové menu na sociálnych sieťach. Som rád, že ohlasy ľudí na webových platformách sú ešte silnejšie a emotívnejšie než v prvej vlne, snažia sa nás podporiť, ako sa dá. 

Ako vznikla myšlienka pridať do jedálneho lístka pizzu?

Určite to bol marketingový ťah, o tom ani nemusíme uvažovať. Máme, samozrejme, rešpekt pred ostatnými, pretože vstupujeme so známym produktom na trh a okolo nás sú ľudia, ktorí fungujú 10 rokov. Momentálne je to ešte čerstvá záležitosť, ale jedno hovorím, keď Pán Boh chce, tak nám vždy pomôže a takto to asi malo byť. Za ten čas zatiaľ prišli veľmi dobré ohlasy, avšak  treba sa držať stále pri zemi a zdokonaľovať svoje nedostatky.

Zaznamenali ste pokles tržieb alebo zmenu správania zákazníkov? 

Pokles tržieb sme, samozrejme, zaznamenali, zo začiatku to bolo nejakých 25 až 30%. A po určitej dobe sa to znížilo ešte rapídnejšie. Situácia je vážna a tiež ťažšia. Nemôžeme sa na ľudí hnevať, že si toľko neobjednávajú. Preto si vážime každú jednu objednávku, ktorá k nám príde. Naši zamestnanci pristúpili na zníženie platu o 40%, čo je viac než 20% v prvej vlne, ale snažíme sa vzájomne podporovať. Nakoľko máme silného ducha, ktorý dokáže zmobilizovať všetko, čo sa dá, sme to zatiaľ dokázali ustáť.

Čo je podľa teba najlepšia stratégia na prežitie gastro podniku počas pandémie?

Tak najlepšia stratégia je ísť do všetkého s pokorou a chladnou hlavou. Zamerať sa na to, ako to celé prežiť, čo zlepšiť, ako sa dožiť rána a začať ho s novým entuziazmom.  Dať do toho maximum, nevzdať sa, ponúkať stále výborné jedlo a brať to ako výzvu. Sústreďujeme sa skôr na pozitíva než negatíva, ako získať zákazníkov, čo pre nich vymyslieť a potešiť ich. 

Po psychickej stránke to tu ako zvládate? 

Je to to určite veľká záťaž na psychiku, pretože odrazu sa ocitneš v hraničnej situácii. A teraz čo spravíš? Nevieš, čo bude zajtra, keď sa zobudíš. Niekedy nás to deprimuje, avšak snažíme sa veľa rozprávať medzi sebou. Keď príde nejaký problém, vyriešiť ho.  Myslím, že aj pre ostatné prevádzky je dôležité rozprávať sa so zamestnancami o tom, čo ich trápi. Každý zamestnanec si zaslúži pocit, že nám na ňom záleží. Ja stále tvrdím, že sme rodina a veľmi si vážim každého človeka, ktorý tu je. Takže, áno, je to náročné, ale ak si obklopená tými správnymi ľuďmi, vieš to zvládnuť. 

Ako si u vás môžu ľudia objednať jedlo?

Momentálne sme rozbehli spoluprácu s Pay to eat  a Bistro.sk. Sú to jedny z najlepších spoluprác, aké sme mohli nadviazať. Obe majú veľmi inovatívny prístup. Som rád, že máme partnerov, ktorí nám pomáhajú pri rozvoze. Taktiež si ľudia môžu objednať priamo u nás cez online objednávku, alebo jednoducho iba zavolajú. Zážitky pri rozvoze sú nádherné, máme šťastie na zákazníkov, ktorí sú vždy pozitívne naladení, aj keď meškáme. 

Myslíš si, že stopy pandémie vás do budúca veľmi poznačia ?

Poznačí to všetkých, nie len nás. Teraz zažívame veľmi nezvyčajné obdobie. Čo príde potom, keď sa to skončí? Určite si budeme všetko viac vážiť. Predtým bolo bežné, že zákazník prišiel a dal si obed v reštaurácii. Teraz keď príde, bude tu reálne s nami. Ten ľudský kontakt je jednoducho neskutočná vec.  A tiež nás to naučí pokore. Teraz je hlavné, aby sme si zachovali tú detskú fantáziu malého princa, ktorý nepozná slová „nedá sa“. Ísť a vyskúšať to. Ja asi neviem odpovedať negatívne, pretože sa na to snažím pozerať pozitívne. A keď mám pocit, že idem padnúť, ako som spomínal, od toho tu je tím a vzájomne sa podržíme.  Pretože o tom je život. Keď príde zlé obdobie, pokiaľ máme možnosť bojovať, bojujme!

(Navštívené 999-krát, dnes 1-krát)

Autor

Žiadne komentáre

Pridaj komentár

Váš e-mail nebude zverejnený.