Nina Ladvenicová je Majsterka Európy v crossfite už tretí rok po sebe, trénuje päťkrát do týždňa

Zdroj: Archív N. Ladvenicovej

Crossfit je spojenie gymnastických a vzpieračských cvikov, zahŕňa aj cvičenie s vlastnou váhou, beh a plávanie. Dá sa to vnímať ako kombinácia viacerých workoutov naraz. Len 17-ročná Nina Ladvenicová sa venuje práve tomuto športu, vďaka ktorému má už niekoľko úspechov za sebou. 

Momentálne sa teda venuješ crossfitu, nebol to však šport, ktorý robíš od malička.

Od štyroch rokov do dvanástich rokov som sa venovala športovej gymnastike. Tá ma prestala baviť, tak som s ňou sekla. Mamina chodila nejakú dobu na crossfit. Vôbec by mi vtedy nenapadlo, že sa tomu budem  v budúcnosti venovať. Ani som len netušila, čo to je. Mamina ma zobrala na prvý skupinový tréning a nejako sa mi to  zapáčilo. Postupne som zo skupinových tréningov prešla k individuálnym trénerom. A potom už v trinástich rokoch prišla moja prvá medaila v Nových Zámkoch. 

Nové Zámky boli začiatok, aké tituly si získala postupom času?

Bola som dvakrát na Majstrovstvách sveta v Amerike vo Wisconsine, kde som skončila šiesta, potom som Majsterka Slovenska vo vzpieraní. Zúčastnila som sa majstrovstvách  Európy vo vzpieraní, tam mi pripadlo šieste miesto aj v roku 2017 to tak bolo. A potom ešte okrem iného som už tretí rok po sebe Majsterka Európy v crossfite. 

Zdroj: Archív N. Ladvenicovej

Vidíš nejaký rozdiel medzi Amerikou a Slovenskom, čo sa týka crossfitu?

Určite áno. Väčšina mojich konkurentiek pochádza z Ameriky, pretože crossfit tam je oveľa populárnejší než na Slovensku. Tu sa to ešte len populárnym stáva a postupne  rozvíja.

Športovci bývajú testovaní na doping. Ako je to u teba? Keď si ešte ani nedovŕšila dospelosť, tiež musíš byť testovaná? 

Áno, som zahlásená v tom systéme, že kedykoľvek môžu prísť a otestovať ma. Nezáleží na tom, v ktorú hodinu to bude. Ešte sa mi to ale nestalo. No, som rada, že poslednú dobu sa táto téma začala riešiť trochu viacej a aktívnejšie. Ono si to všimneš aj na človeku, či niečo berie, alebo nie. Vidíš to na výzore aj postave. 

Pocit víťazstva má rád snáď každý, ale len málo ľudí sa vie vyrovnať s prehrou. Čo vtedy cítiš ty?

Tak, hej, keď vyhrám, je to super pocit a vtedy viem, že všetka  drina na tréningoch sa oplatila. Ak prehrám, snažím sa si z toho zobrať čo najviac dobrého, čiže napríklad zistím svoje slabiny, na ktorých viem následne pracovať.

Crossfit zaberá veľkú časť tvojho života, neľutuješ to? 

Niekedy je to náročné. Mám tréningy päťkrát do týždňa a väčšinou dvojfázové. Nie vždy si viem nájsť dostatok času. Ak ho mám, venujem ho samozrejme rodine a kamarátom.  Ale odvtedy ako trénujem s niekým, je to lepšie. Navzájom sa motivujeme, podporujeme a človek toho potom dokáže oveľa viac.

Kariéra športovca nie je večná. Premýšľala si nad výberom povolania? Plánuješ pokračovať v tomto športe ako trénerka?

Študujem výživu, veľmi ma baví robiť jedálničky. Celkovo by som sa chcela pohybovať v  sfére výživového poradcu. Ale rovnako už robím trénerku aj teraz a rada ňou budem aj v budúcnosti. Mám za sebou aj rôzne trénerské kurzy, takže sa tomu aktívne venujem. 

Vyvážený jedálniček je podstatná súčasť dobrého športového výkonu. Máš ho nejako drasticky upravený?

Jedálniček som mala upravený vždy, ešte aj pri mojich začiatkoch v gymnastike. Teraz ho mám upravený tak, že sa snažím jesť zdravšou formou. Klasicky nejem príliš sladkosti, ale samozrejme, keď mám ťažký tréning, tak si dám. Snažím sa, aby moje jedlá obsahovali všetky markonutrienty. 

To znamená, že tvoj kalorický príjem nesmie presiahnuť určité číslo a všetko máš presne rozpočítané?

Týmto som si už prešla, väčšinou som si rátala všetko úplne presne. Teraz to už nerobím. Mám to nejako v oku. Viem, koľko môžem približne zjesť, koľko mi čoho chýba. Rovnako aj na svojom tele a výkone cítim, že ak mám málo energie, potrebujem sa viacej najesť, aby som doplnila všetky živiny.

Zdroj: Archív N. Ladvenicovej

Závisí tvoj príjem potravy od obdobia? Je rozdiel medzi stravovaním pred a po súťaži?

Pred súťažou je to dosť striktné a zároveň to isté stravovanie. Zemiaky, ryža, ryby a tieto základné potraviny, len musím prijať viac sacharidov. A potom, keď už to mám za sebou, tak si viac doprajem. 

Kam by si sa chcela v športe ešte posunúť? 

Stále sa považujem za teenagera a mám poslednú šancu zúčastniť sa na súťaži vo svojej kategórii, ktorá je do osemnásť rokov. Potom sa to už delí na dospelých celkovo. Čiže, ešte by som  chcela skúsiť nejaké súťaže v teenagerskej kategórii a následne by som prešla k ženám. Už som skúsila minulý rok ženskú súťaž, ale to bolo len čisto preto,  aby som sa porovnala so staršími.

(Navštívené 208-krát, dnes 1-krát)

Autor

Žiadne komentáre

Pridaj komentár

Váš e-mail nebude zverejnený.